
Vanmiddag was het de beurt Céline om de nieuwe collectie te showen. Ontwerpster Phoebe Philo koos zoals altijd voor de Tennis Club de Paris die ze voor deze gelegenheid liet ombouwen tot één grote galerie. Tl-buizen aan het plafond en twee grote installaties van metaal en glas van kunstenaar Dan Graham. En hoe waren de schoenen en tassen? Best heel erg mooi! Er waren drie modellen tassen en verschillende lage en comfortabele schoenen.

Een van de twee nieuwe tassen voor dit seizoen vind ik echt heel erg mooi. Het is een hele simpele, beetje vintage-achtige elegante top handle tas met een kliksluiting. De tas zagen we voorbij komen in glanzend leer, maar ook in stamped croc en (nep)bont. Het is een hele minimalistische en strakke tas. Maar dan juist heel erg retro en niet zoals de meeste andere tassen van Céline.
De andere tas was een super oversized cabas (shopper). Net als de shopper van Balenciaga lijken me dit niet de meest praktische tassen ever. Stel je voor dat je je sleutels of OV-chipkaart moet terugvinden? Niet te doen in zo’n bodemloze put ;).

Ook zagen we heel veel verschillende schoenen. Géén enkele hoge hak. Want comfort is key, ook bij Céline. Juist een kitten heel of een brede mid heel hak of platte sandalen. En de witte sneaker is nog steeds super hot. En als Phoebe Philo dat zegt dan is dat zo, want door haar zijn we witte sneakers juist gaan dragen!

Check Céline voor meer informatie en looks. Deze collectie zal waarschijnlijk aan het eind van dit jaar/begin volgend jaar in de winkels liggen. Ik ben vooral heel erg benieuwd naar de kleine strakke handtas.
[Foto’s via Vogue Runway]
