Fashion month is bijna voorbij, inmiddels zijn de show in Parijs al in volle gang en traditiegetrouw showen de grootste modehuizen als laatste. Amper een maand geleden toonde Raf Simons voor Dior de haute couture show, vandaag showde hij de herfst winter ready to wear collectie. En die collectie had zeker wat weg van de haute couture van vorige maand. Maar dan met véél meer tassen en draagbare schoenen. Kijk mee.

Het allerleukste van fashion month, zijn alle nieuwe tassen en schoenen waar de ontwerpers mee komen. Raf Simons stelde mij ook dit keer niet teleur gelukkig. Want oh my god wat zijn de nieuwe Dior tassen mooi! Ik heb een zwakte voor alles wat maar gemaakt is van python, lizard en krokodil en daarvoor moet je komend seizoen echt bij Dior zijn. Dior maakt echt de meest waanzinnige kleurcombinaties met deze materialen. Check bijvoorbeeld de eerste Diorama hieronder, de verschillende tinten rood en roze lopen geweldig in elkaar over! Over die croc Lady Dior in grijs en bordeauxrood nog maar te zwijgen…

De nieuwe Diorama tas zagen we heel veel. Het is misschien een Chanel Boy look-a-like door het hengsel en de vorm, maar wel een hele mooie. Simons stuurde ook dit seizoen een nieuw model de catwalk op, de Dune. Je ziet ‘m hierboven in oranje python en hieronder in natural croc en blauw met zwarte strepen. De tas lijkt best wel op de Be Dior tas, maar heeft een handigere lange schouderband. Mooi!

De schoenen leken nog het meest op die uit de haute couture show. Gemaakt van latex en dit keer met een gekleurde perspex hak. Ze hebben iets weg van de sixties, maar zijn ook wel weer heel futuristisch. De hoge lieslaarzen zijn juist weer heel erg sexy. Het mooie aan deze schoenen is de tegenstelling tot de kleding. Het ‘kille’ vinyl van de schoenen steekt zo lekker af bij de warme breisels die de modellen aan hadden. De schoenen zou ik zelf niet snel dragen, maar ze zijn wel erg fashionable. Wedden dat je er binnenkort types zoals Anna Dello Russo en bloggers mee ziet?!

Meer weten over de show? Alle ins en outs vind je terug op Dior.com. Deze Dior goodies waaronder de geweldige exotic Diorama tassen en de latex laarzen zijn waarschijnlijk aan het eind van de zomer verkrijgbaar bij Dior. In Amsterdam zit de Dior boetiek in de P.C. Hooftstraat (where else?!). Ik ga zeker een kijkje nemen.

